تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

خاکی به رنگ آسمان | راهیان نور، پیام‌رسان ارزش‌های دفاع مقدس

  • کد خبر: ۲۱۶۴۸۰
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
خاکی به رنگ آسمان | راهیان نور، پیام‌رسان ارزش‌های دفاع مقدس
به رسم زیبای وفاداری، به دیروز‌های پر افتخارمان سر می‌زنیم؛ به جایی که چفیه، تانکِ زنگ خورده و قمقمه‌های خالیِ آن، فقط یک نشانه است و یک یادگاری؛ آنجا همه به دنبال پیداکردن خودشان می‌روند.

به گزارش شهرآرانیوز، یک وقت‌هایی باید گذشت و رفت، باید دست بی‌قراری‌های دل را گرفت و برای دلتنگی چاره‌ای اندیشید، باید رفت به سرزمینی که قصه دل و دلدادگی‌اش را هرچه بخوانی نه تمام می‌شود و نه تکراری، اینجا همان دیاری است که مردانش برای رسیدن به آسمان از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، شهر به شهر، منطقه به منطقه، اینجا حال دل خوب است اهل هر کجا که باشی... .

«لطفا با دل وارد شوید»

افرادی که سفر راهیان نور را رفته‌اند خوب می‌دانند از یک جایی به بعد باید کفش‌هایت را درآوری و با پای دل قدم بر خاک بگذاری، اینجا دل‌های زیادی، خاطره‌هایشان را در دلِ این خاک جا گذاشته‌اند و آسمانی شده‌اند، اینجا همه اسطوره‌ها و قهرمانانی که در کتاب‌ها شنیدیم به صورت ملموس، حقیقی و زنده می‌شوند و با هر قدمی که اینجا برمی‌داریم احساس می‌کنیم کنار ما هستند و مصداق اینکه شهدا زنده هستند درکش برای ما راحت‌تر می‌شود.

به رسم زیبای وفاداری، به دیروز‌های پر افتخارمان سر می‌زنیم؛ به جایی که چفیه، تانکِ زنگ خورده و قمقمه‌های خالیِ آن، فقط یک نشانه است و یک یادگاری؛ آنجا همه به دنبال پیدا کردن خودشان می‌روند.

اهمیت سفر راهیان نور و تاثیری که در فرهنگ ایثار و شهادت دارد را افرادی می‌دانند که فقط یک‌بار این سفر را تجربه کرده‌اند، این سفر در واقع احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی برای همه نسل‌هاست. 

استمرار هر فکر و مکتبی مرهون ترویج و زنده نگه داشتن آرمان‌های آن مکتب است. فرهنگ شهادت در گفتمان اسلام و انقلاب به عنوان یکی از آرمان‌های اساسی و مهم مطرح است، از این رو باید شهادت به عنوان عامل دعوت‌کننده و عنصر بقای ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی انقلاب معرفی شود که بهترین و عینی‌ترین بستر معرفی آن، راهیان نور و سیره شهداست.

راهیان نور، انتقال‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت

مدیریت سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص اهمیت اردو‌های راهیان نور اظهار کرد: راهیان نور در واقع یک موزه جنگ زنده و الهام‌بخش از مردم ایران است که با برخورداری از ظرفیت‌های بازگویی و تصویرسازی حماسه‌های رزمندگان، جانبازان و شهیدان گرانقدر، فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را در فضای جامعه احیا می‌کند و سبب ماندگاری انقلاب اسلامی در افکار عمومی می‌شود.

محسن سهیل با بیان اینکه اردو‌های راهیان نور، پیام‌رسان ارزش‌های دفاع مقدس و معارف شهدا و موثرترین برنامه برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است، تصریح کرد: امسال در خراسان رضوی از ابتدای بهمن ماه تاکنون ۳۳ هزار و ۱۰۰ نفر در قالب ۷۵۲ اتوبوس در قالب کاروان‌های دانشجویی و دانش‌آموزی به راهیان نور داشتیم که از این تعداد حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر کاروان محلات، ۶ هزارو ۶۱۸ در قالب کاروان دانش‌آموزی و حدود ۶ هزار نفر دانشجویی، حدود ۴ هزار نفر از طلاب و سایر اصناف در این اردو شرکت کردند که ۵ هزار و ۶۰۰ نفر خادم‌الشهدا، راوی و بسیجیان به عنوان عوامل اجرایی بوده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->